Новини & Блог

Previous Next

В последно време все повече се замисляме колко всъщност сме полезни на децата  и от какво биха имали нужда, за да се справят покойно утре с предизвикателствата, пред които ще се изправят. Все повече светът заговаря за новите компетенции на 21 век, които стоят пред световното образование. И това няма нищо общо с количествата написано домашно !

Според сър Кен Робинсън, образователен експерт, който повечето хора разпознават от прекрасната презентация на TED, компетенциите са формулирани по следния начин :

  1. Curiosity – любопитство
  2. Creativity – творчество
  3. Criticism – критично мислене
  4. Communication – общуване
  5. Collaboration – сътрудничество
  6. Compassion – съчувствие
  7. Composure – умението да познаваш себе си
  8. Citizenship – гражданство

Източник  https://magiblagoeva.wordpress.com/2017/09/24/%D0%BE%D1%81%D0%B5%D0%BC%D1%82%D0%B5-%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%86%D0%B8%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D1%8A%D1%80-%D0%BA%D0%B5%D0%BD-%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BD%D1%81%D1%8A/

 

Всъщност един проект, в духа на толкова обсъжданото напоследък STEMобразование, дава възможност за много креативност и пространствено мислене. Удоволствието да работиш заедно с приятелите си , в един сплотен екип, е част от изграждането на емоционалната интелигентност на всяко дете.

Представяме Ви проекта „ТАУЪР БРИДЖ“

Тауър Бридж е една от първите спирки на посетителите на Лондон. Той е е построен  от пет различни компании и 432 работника работещи като едно цяло. Това не е особено изненадващо – освен символ на британската столица, Тауър Бридж е инженерно чудо за времето си.

Решението да бъде построен нов мост над Темза е взето през 1876 г., когато трафикът по останалите мостове става прекалено натоварен и преминаването от единия на другия бряг отнема часове.

За да се построи негово умалено копие е необходим сплотен екип от 3 момичета, 3 момчета и един малък първокласник, които  си помагат взаимно, за да разгадаят схемата и да подредят всички негови части. Всеки дава идеи, сами разпределят задачите си, групират се и се изслушват, обединени от една обща цел – строежа на макета. Вяра / 4 кл/ , Маги / 4 кл/  и Мия / 2 кл / , Стефан  /3 кл/ , Филип/ 3 кл/ и Алекс / 2 кл/ , който е съвсем отскоро в екипа, и малкият Боян / 1 кл/  са главните действащи лица в нашата история всеки ден. Най – важното е, че те успяват, обединени от една обща цел, водени от любопитството си и доверието един към друг, да се справят за изключително кратко време.

ИМАЛО ЕДНО ВРЕМЕ ....ИЛИ КАК МОЖЕ ДА СЕ ПРЕПОДАВА МАТЕРИАЛА ПО МАТЕМАТИКА ЧРЕЗ ПРИКАЗКИ, ИСТОРИИ ИЛИ ЛЕГЕНДИ

Взможността за преподаване чрез истории изобщо не е ново откритие. Но, много често, то бива подценявано като несериозно или " губи време" , т.е. нещо напълно противоположно на „сериозния" математически материал.

Здравейте, дами и господа ! 

Както гласи и заглавието на моя блог, мисията e почти невъзможна - „Да учиш с усмивка". Всъщност не ви ли се е искало поне веднъж, като се захващате да усвоявате ново знание , каквото и да е то, да не ви е трудно?

Днес си мисля целия ден за свободата ....да участваш, когато има учебен процес.

И някак си в главата ми излиза едно изречение, което се запечата в паметта ми от курса за „Философията на игрите" – Какво е игра – дейност, в която се участва доброволно, спазват определени правила и се възприемат нови знания и създават нови умения.

_______________________________

" Когато светът дойде при теб. " 

© 2015 Materika Foundation. All Rights Reserved.