Лятна Програма 2019

Previous Next

Лятна програма 2019 година

 

Лятна образователна програма за деца 2019 година

 

 

      Лятна програма на „Материка“    2019   е образователно - приключенска програма за деца, която има за цел да развие личността на детето , да обогати знанията му за различните науки като част от света, да го постави в реална среда, където може да преживее различни неща, да осмисли и натрупа нов опит и нови умения, които ще му помогнат да расте свободно и уверено.

     Всяка година създаваме нова творческа и приключенска програма в света на знанията, предизвикателства, уменията да вземаш различни решения, игрите и преживяванията, които помагат на децата да откриват нови приятелства и да обогатяват собственото си развитие. Нашата цел е да развиват интересите си в истинско общуване с други деца, да осмислят скритите си емоции, да общуват пълноценно и да развиват качества, които ги правят личности. 

Защото като деца на света е важно да познават своите таланти, да опитват различни неща, вдъхновено да творят и свободно да избират онова, което най-много им харесва !  

 

ЗА КОГО Е ПРЕДНАЗНАЧЕНА ПРОГРАМАТА

Програмата е за деца от 7 / 1 клас /  до 11 годишна възраст - в Материка 1 ( бул. Мария Луиза 28). Динамиката на заложените модули, сложността на поставените задачи и бързината на участие в подготвените приключения е подходяща за деца, които са завършили 1 клас. Тя е вдъхновена от методите неформално учене, учене чрез преживяване и сугестопедия.

 

ЦЕЛ НА ПРОГРАМАТА

Програмата е подготвена така, че всяка седмица се определя различна глобална тема , на която са подчинени всички дейности, които са предвидени. Потопени в тази среда, Вашите деца придобиват знания,  умения и нагласи за :

  • отговорно поведение към хората,  с които общува и  към света около него ;
  • осъзнато общуване с връстниците си
  • самоосъзнаване на емоциите и тяхното приемане и споделяне
  • работа в екип
  • физическа активност сред природата всеки ден 
  • позитивно и отговорно отношение към природата около себе си
  • поддържане на  ред в стаята, където твори с отбора си в следобедните часове
  • навици за физическа култура и здравословен начин на живот
  • да усвоява с лекота много нови знания по различните теми и модули, които са включени сутрин и след обяд в програмата на „Материка“
  • да учи с желание нови неща по  логика и математика, обществени и природни науки, експерименти по естествени науки, литература и граматика 
  • да се справя в трудни ситуации
  • да взема трудни решения и да ги отстоява
  • да поема  отговорности
  • да бъде креативно и да се изразява чрез изкуството;
  • да комуникира уверено и със самочувствие 

 Различните теми развиват различна част от уменията и знанията.

 

ЕКИПА

Екипът, който работи с децата през лятото, е съставен от професионалисти, учителите  на „Материка“ , които  преминават всяка година  специални курсове  за плануване и разработване на програма,  неформално обучение и обучение чрез преживяване. Заедно с тях работят доброволци и аниматори, които се подбират специално за програмата и преминават обучение на „Материка“ за работа с деца. Всички модули са предварително подготвени, планувани и тествани от екипа на „Материка“ , за да постигат целите, които са заложени в програмата и да сътворят едно незабравимо преживяване за децата. 

 

ПРОГРАМА

Лятната програма е седмична, като всяка седмица има свое отделно заглавие, история, модули и приключение. Всяка седмична тема балансирано подрежда образователни модули като част от обучението чрез преживяване. С много любов сме подредили знанието, което е вплетено в интересна история. Тя пленява децата, подхранва въображението им, създава желание за откривателство и любопитство за нови знания.  И децата забавлявайки се , откриват и научават много нови неща през цялото време. Всеки четвъртък имат часове по ФЛАЙ - ЙОГА :) 

Очакваме децата между 8,30 и 9.00 часа, след което започват плануваните дейности за деня. След посрещането и игрите за запознаване и екипност, обучителите са им приготвили първите дейности за деня, които са базирани на историята. След това, около 10.00 часа децата се отправят на пътешествие навън, в Морската градина.  Там се провеждат  игрите, приключенията и първите образователни модули за деня. 

Около  12.30 децата обядват в ресторант „Халбата“, който се намира до „Материка 1. Ресторанта предлага специално меню в два варианта - месно и вегетарианско, като родителите имат възможност за избор от двете. 

Около 13.00 – 13.30 децата се прибират в „Материка“ , където ги очакват нови предизвикателства и креативни задачи, подготвени от  обучителите на „Материка“ за следобедните образователни модули.

В 15.40 е следобедната закуска .

А от 16.00 - 16.30 са дейностите , с които приключваме деня и в които децата имат възможност да споделят с другите кое им харесва и кое не им допада, да обсъдят ситуации през деня, сами да осмислят и вземат решение, подкрепени от своите обучители в групата. Самоорганизирането, осмислянето на поведението и възможността да изкажат онова, което ги притеснява, създава у децата усещането , че са чути и ценени. 

Денят приключва със свободна игра в двора на „Материка“  от 16.30 до 17.30 часа .

СМЕНИ НА ЛЯТНАТА ПРОГРАМА :

                
   

Първа седмица  10.06.  -   14.06.

" По следите на Шерлок Холмс или новите приключения на детективите "  

Програмата е насочена към запознаването със спецификите на работата на съвременните детективи, съпоставена с работата на същите в миналото, като за основа служи образът на най-известното име в тази сфера – това на Шерлок Холмс. Чрез забавление и разрешаване на мистериозни загадки децата придобиват  знания и умения за детективската професия и с какво детективите помагат на обществото, какво трябва да знае и да умее всеки добър детектив, с какви инструменти си служи и  ще се научат да боравят с някои от тях. 

Ако искате да се научите : 

 - какво е улика и как се събират и проверяват  различни улики, как се създава невидимо мастило :) 

- какъв специалист е детектива и как стига до разкриването на различни престъпления 

- да сваляте и разпознавате пръстови отпечатъци и почерк

- какво е алиби и разгадаване на алиби

- да използвате богатството на ума , за да разкривате различни казуси

- детективски задачи и други начини за набавяне на информация и използването 

и много, много други специални предизвикателства, които сме ви подготвили. 

Потопени в тази изследователста среда , децата ще знаят : 

 

- Да дешифрират кодирани съобщения с помощта на поне 2 крипто-кода и сами да пишат такива съобщения;

- Да различават оборудването на детективите в миналото от това, което използват в наши дни;

- Да решават логически задачи, подходящи за възрастта им;

- Да разрешават различни казуси, свързани с професията на детектива

- Да прилагат част от методите за събиране на доказателства при разрешаване на различни случаи (например, да вземат пръстови отпечатъци, да описват в дневник своите наблюдения ).

- Как детективът събира нужната му информация - какви методи използва и как на базата на наличните свидетелства или доказателства за престъпление се правят логични заключения / умения за анализиране на ситуация, вземане на най . правилното решение и неговата логична обосновка / 

- критичност към поднесена информация от различни източници ;

- Работа в екип;

- Навици за самостоятелност;

- Поемане на отговорност и вземане на решения; 

- Концентрация и умения за справяне с трудности 

 
 
 . 

 

Втора седмица  17.06. - 22.06 

" Приказка без край "

Били ли сте някога част от сътворяването на нов, фантастичен, приказен свят ? Свят, в който детското въображение няма граници, свят в който децата могат да избират как да се развива историята , кой да бъде главния герой, кого да спаси и защо историята да свършва така ? 

Програмата има за цел да предложи на децата да се потопят в един нов свят, където знанието за създаването на приказките, как се създава сценарии на приказка, как се прави филм по нея и се адаптира, как може да се промени историята , в зависимост от сценаристите, докъде стига въображението и има ли граници са малка част от преживяванията , които сме подготвили. Чрез много игри, с които участниците ще преживеят историята, ще придобият нови знания за подредеността и създаването на нова история, за писане на собствена приказка - сценарии, която ще преиграят и представят в последни ден пред своите приятели. 

 

 

 

 
Трета седмица 
 24.06. - 28.06.

Трета седмица 24.- 06. - 28.06.  

 " Повелителят на океани и морета " 

 STEM програма за деца 

Нашата образователно - приключенска програма е насочена към изследване на откритията на Жак- Ив Кусто и изследването на живота в океаните. Тя запознава с това как се е появила тази идея у френския учен, как е изследвал океаните, какво е подвижна лаборатория „Калисто“ , как се строи подводен град, как се създават и ползват уреди за подводно изследване и какво е направил, за да пази водните басейни чисти.

ЦЕЛ НА ПРОГРАМАТА

Потопени в тази среда на изследване на подводния свят,  Вашите деца придобиват знания,  умения и нагласи за :

  •  знания за живота и изследователската работа на екипа на френския учен Жан - Ив Кусто;
  • знания за различните уреди, които са били използвани за изследване  и конструирането на някои от тях
  • що е атмосферно налягане и каква е приблизително стойността му (в единици Паскал и Хектопаскал) за морското равнище
  •  що е хидростатично налягане и от какво зависи то ; що е то манометър и защо е толкова важно използването му и как се отчита налягането с помощта на манометър 
  • кои предишни изобретения са помогнали в работата на Кусто - водолазен звънец, батискаф и тяхната изработка 
  • знания за важните изобретения на Жак Кусто, които  са помогнали на човека да изследва живота в моретата и океаните - акваланг; „подводна чиния“ – малка, маневрена подводна лодка; няколко вида камери за подводно заснемане
  • умения да събира и синтезира нова информация и да я използва за изследователски цели
  • умения да разказва истории и да решава различни казуси, свързани с подводните мисии
  • умения да използва новите знания от физика, математика и др. естествени науки в нови предизвикателства
  • осъзнато общуване с връстниците си
  • работа в екип
  • позитивно и отговорно отношение към природата и подводния свят  и тяхното изследване и опазване 
  •  поддържане на  ред в стаята, където твори с отбора си в следобедните часове
  •  навици за физическа култура и здравословен начин на живот
  • да се справя в трудни ситуации
  • да взема трудни решения и да ги отстоява
  • да поема  отговорности
  • да комуникира уверено и със самочувствие 

 Различните теми развиват различна част от уменията и знанията.

 
 
 

Четвърта седмица     1.07. - 5.07. 

 "Вълшебния свят на музиката и как можеш да си създадеш музикална банда " 

Детска  образователна - програма за деца

Човек се ражда с музика. Тя е във всичко и навсякъде около нас. Има силата да ни разплаче, разсмее, да ни вдъхнови и дори да ни промени. Тя изобразява свят , в който мечтаем, в който сме силни и обединени заедно. Именно в този свят искаме да пренесем децата през тази седмица. Да им покажем вълшебството на музиката , в което да се потопят.

Целта на програмата е да запознае децата с онова, което музиката представлява, с вдъхновението, което ни носи да сътворяваме различни неща, за въздействието и възможността да се изявиш, да преодолееш притеснения и страх от провал, но да се насладиш на удоволствието да слушаш и създаваш музика. 

 

След програмата, те ще знаят: 

- Какво представлява ритъма;

- Какво е диапазон и имената на известни личности с широк такъв;

- Интересни факти за известни композитори (Моцарт, Бетовен);

- Кои са класическите инструменти и как изглеждат и звучат;

- Модерни музикални инструменти (китара, барабан, пиано);

- Основни музикални стилове (класическа музика, хип-хоп, рок, поп)

- Да назовават имена на изпълнители с висок диапазон;

- Познават пет от изкуствата (театър, музика, танц, опера, изобразително изкуство, балет);

Ще могат : 

 - Да изписват 7-те основни ноти на петолинието заедно с ключ Сол;

- Да усвоят техники за правилно дишане;

- Да различават класическите музикални инструменти

- (цигулка, виолончело) от модерните (китара, барабан).

- Да създават свой собствен ритъм

- Да представят детска приказка чрез изкуство (театър, опера, музика, балет, изобразително изкуство, танц)

- Да правят разлика между различните музикални стилове

- Засилване интереса към музиката като фактор за емоционалното и творческото им развитие;

- Преодоляване на емоционални бариери, свързани с творческа изява пред хора (изпяване на песен, танц);

- Възприемане, създаване, трансформиране и възпроизвеждане на ритъм.;

- Изразяване на емоцията си чрез рисунка, слушайки класическа музика :)

 
 
 . 

Пета седмица 8.07. - 12.07

 "Паметта на наследниците " 

Детска научно - образователна програма за деца 

 
 
  

Шеста седмица 15.07. - 19.07.

" Космически лагер " 

 STEM програма за деца 

С тази 5-дневна приключенска програма децата да придобият основни знания за Слънчевата

система, звездите и съзвездията и космическите начинания на човечеството – от първия

изкуствен спътник на Земята и първия човек в Космоса Юрий Гагарин до телескопа „Хъбъл“,

Международната космическа станция и проектите за живот на Луната и на планетата Марс.

Работейки в екип, да използват знанията си за условията на Луната, на Марс и на Титан и за

космическите кораби, да създадат свой проект на Лунна, на Марсианска и на Титанска

космическа база, както и на космическо превозно средство, с което да достигнат до Луната,

до Марс и до Титан.

 Основната цел на екипа, създал програмата е да провокираме у децата жажда за знания, творческа мисъл, желание за постигане на резултати и увереност в собствените сили. 

След програма, децата ще знаят  : 

1). Какво е Космос и коя наука изучава Космоса; Гравитацията

2). Какво е това Галактика, Млечният път - нашата галактика, легенди за Млечния път; кои са най-близките галактики до нашата

3). Интересни научни факти за Слънчевата система: - кои тела участват в нея, как се движат и на какви разстояния са помежду си; - имена и характерни особености на отделните планети; естествени спътници на планетите (Луна – спътник на Земята, 4-те Галилееви спътници на Юпитер – Йо, Европа, Ганимед и Калисто, Фобос и Деймос – спътници на Марс), Титан – най-големият спътник на Сатурн - какъв е реда на планетите в Слънчевата система (започвайки от най-близката до Слънцето) и какви са символите на всяка планета;

4). Какво представляват звездите: коя звезда е най-голяма, коя е най-ярка - Каква звезда е нашето Слънце - как се раждат звездите и колко далеч се намират една от друга?

5). Какво представляват съзвездията: - имената на 4-5 популярни съзвездия – Малка мечка, Голяма мечка, Орион, Касиопея, Херкулес, Лира, Лебед, Персей….. – легенди, свързани с тях

6). Пътуване в Космоса: - Какво представляват Междупланетните космически станции и за какво служат

Ще могат : 

- да разпознават планетите от Слънчевата система (по техни изображения и по техни описания)

- да сравняват планетите по големина

- да откриват Полярната звезда в ясно време и по нея да се ориентират за посоките

- да разпознават и откриват в близост до Полярната звезда съзвездията Голяма мечка и Малка мечка

- да изчисляват разстояния, скорости и време

-Да изработват макет на Слънчевата система

- да проектират съоръжения за построяване на бази на Марс, Титан и на Луната

-Да проектират космическа ракета :) 

 
 
  

Седма седмица  22.07.  - 26.07. 

" Светът на великите учени "

Детска научно - образователна програма за деца 

    С тази 5-дневна програма децата да опознаят работата на учените, работили върху теориите за земното притегляне и силите, които помагат на човека да плава или да “лети”. След това, разделени на отбори, децата да последват стъпките на Архимед, да Винчи или Нютон и да създадат проект на летяща или плаваща машина, като обясняват кои са основните сили, които карат едно нещо да се издигне във въздуха и да остане там поне за известно време, както и кои сили действат на телата, движещи се под или на повърхността на течност. При изработване на проектите да се съобразят и с други важни фактори при плаването и летенето - плътност и съпротивление на средата, налягане, обтекаемост на формата. Децата да представят проектите си интересно и забавно пред всички участници в програмата.

Децата ще имат познания за :

- Кои важни изобретения на Леонардо Да Винчи са помогнали на човека да полети - парашутът и вертолетът;

-Как се изчислява силата на тежестта

-По какво се различават масата и теглото на дадено тяло

-Кои сили действат на плаващите и летящите тела и в каква посока действа всяка от тях

-Какво е поведението на твърдите тела, потопени в течност или газ и кои са условията за плаване и летене

-Кои предишни изобретения са помогнали в работата на учените

-За първите опити които са правили Нютон, Архимед и Леонардо Да Винчи

- Ще имат възможност сами да участват в експериментите и да правят изводи, което изключително много разширява познанията и мирогледа  за възрастта им . 

 

 
Осма седмица
 29.07. - 2.08. 

  

 
Девета седмица
 5.08. - 9.08. 

 

 
Десета седмица
 12.08. - 16.08.

 

 

10

 

Цена за една седмица : 119 лв . В цената са включени:

  •          Подготовка на програмата, спортна, танцова и цялостна анимация;
  •         специално подготвени и адаптирани материали за тематичните игри и занимания на всяка седмица;
  •         арт-материали за приложните ателиета;
  •         материали за творческите еко – работилници;
  •         материали и допълнителни ресурси за сугестопедичните уроци по математика, логика, мнемоника, хуманитарни дисциплини, Английски език, вплетени в темите на седмиците ;
  •      занятията по флай - йога;
  •      4 обучени преподаватели за работа с деца;
  •      2 обучени аниматори за работа с деца ;
  •      6 преподаватели по различни науки, които създават всеки ден ново и различно учебно съдържание, основано на методите сугестопедия, неформално обучение и емпатия , учене чрез преживяване; 
  •      лицензиран транспорт до отдалечени местности;

В цената  не се включва:

  • обяд в ресторант " Халбата " за Материка 1  и  Материка 2 + предиобедно прихапване и следобедна закуска - 5.00 лв. / ден - за дните от понеделник до четвъртък ( в петък децата си носят храна за приготвяне на барбекю в "Еко рай")

 

·    

_______________________________

" Когато светът дойде при теб. " 

© 2015 Materika Foundation. All Rights Reserved.